Skip to main content

Table 2 Methodological quality of the included articles

From: Dose-response relationship of high-intensity training on global cognition in older adults with mild cognitive impairment or dementia: a systematic review with meta-analysis - the ACHIEVE-Study

Authorship

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Total

Bossers et al., 2015 [34]

Y

Y

N

Y

N

N

Y

Y

N

Y

Y

6

Fiatarone et al., 2014 [35]

Y

Y

Y

Y

N

N

Y

Y

N

Y

Y

7

Gbiri et al., 2020 [36]

Y

Y

N

Y

N

N

Y

N

Y

Y

Y

6

Hoffmann et al., 2015 [37]

Y

Y

N

Y

N

N

Y

Y

Y

Y

Y

7

Lamb, et al., 2018 [38]

Y

Y

Y

Y

N

N

Y

Y

Y

Y

Y

8

Liu-Ambrose et al., 2016 [39]

Y

Y

Y

Y

N

N

Y

N

Y

Y

Y

7

Maffei et al., 2017 [40]

Y

Y

N

Y

N

N

Y

Y

Y

Y

Y

7

Nascimento et al., 2014 [41]

Y

Y

N

Y

N

N

Y

Y

N

Y

Y

6

Rivas-Campo et al., 2023a [42]

Y

Y

Y

Y

N

N

N

Y

N

Y

Y

7

Sanders et al., 2020 [43]

Y

Y

N

Y

N

N

Y

N

Y

Y

Y

6

Telenius et al., 2015a [44]

Y

Y

Y

Y

N

N

Y

Y

Y

Y

Y

8

Telenius et al., 2015b [45]

Y

Y

Y

Y

N

N

Y

Y

Y

Y

Y

8

Toots et al., 2017 [46]

Y

Y

Y

Y

N

N

Y

Y

Y

Y

Y

8

Zhu et al., 2018 [47]

Y

Y

Y

Y

N

N

Y

Y

N

Y

Y

7

  1. Items: 1 = eligibility criteria; 2 = random allocation; 3 = concealed allocation; 4 = baseline comparability; 5 = blind subjects; 6 = blind therapists; 7 = blind assessors; 8 = adequate follow-up; 9 = intention-to-treat analysis; 10 = between-group comparisons; 11 = point estimates and variability; Y = Yes; N = No